Op 15 juli werd in Deinze de aftrap gegeven voor de provinciale campagne ‘Doe lokaal’. Oost-Vlamingen worden opgeroepen om ‘lokaal te doen’: winkelen, logeren, dineren en reserveren bij een handelaar of ondernemer in de buurt.

“Nu fase vier van de exitstrategie is ingegaan, is het hoog tijd om de lokale economie weer te laten floreren. Handelaars en ondernemers hebben het zwaar gehad. Laten we daarom dat weerzien met vrienden en familie in hun zaken vieren, met hun producten, en een beroep doen op hun diensten”, zegt Leentje Grillaert, gedeputeerde en voorzitter van EROV vzw.

De Economische Raad voor Oost-Vlaanderen (EROV vzw) en de provincie Oost-Vlaanderen hebben samen met Toerisme Oost-Vlaanderen, Unizo Oost-Vlaanderen en Horeca Oost-Vlaanderen de handen in elkaar geslagen om de ‘Doe lokaal’ campagne op te zetten.

#DoeLokaal en win

“Een campagne staat of valt met de visibiliteit die ze krijgt. Vandaar dat we ook alle Oost-Vlaamse gemeentebesturen aangesproken hebben om in hun gemeente de ‘Doe lokaal’ campagne zichtbaar te maken via hun sociale media”, aldus Leentje Grillaert.

‘Doe lokaal’ affiches worden verspreid in alle Oost-Vlaamse gemeenten. De bussen van De Lijn zullen de ‘Doe lokaal’-boodschap uitdragen. En er valt ook heel wat te winnen. Oost-Vlamingen die op sociale media inchecken bij hun favoriete lokale ondernemer of een foto posten met de hashtag #DoeLokaal, maken wekelijks kans op mooie prijzen, zoals waardebonnen om lokaal te dineren of te overnachten, een fotoshoot en waardebonnen om streek- en hoeveproducten te kopen.

Oost-Vlaamse ondernemers kunnen op hun beurt een stevige portie publiciteit winnen door te surfen naar www.doelokaal.be en deel te nemen aan de campagne. Drie ondernemers winnen in september gratis reclame voor hun zaak op enkele bussen van De Lijn.

“We hopen zo dat de ondernemers de campagne ook zelf zullen uitdragen”, zegt Leentje Grillaert. “Hoe meer deelnemers, hoe beter voor hen en voor onze economie, natuurlijk.”

Deze campagne is een initatief van het provinciebestuur en de Economische Raad voor Oost-Vlaanderen (EROV) samen met Unizo Oost-Vlaanderen, Horeca Oost-Vlaanderen en Toerisme Oost-Vlaanderen.

foto aftrap campagne Doe Lokaal
  • Next PostOmgaan met stress in een onzekere periode