Vandaag de dag worden we verplicht om te veranderen. Dat boezemt velen schrik in, maar biedt aan de andere kant ook een hoop opportuniteiten. Er worden zaken beslist waar vroeger uren debat voor nodig waren. Denk maar aan de plotse snelheidsbeperkingen in het verkeer in Brussel!

Een strategisch plan hebben is cruciaal om de juiste doelen te bepalen, en een overzicht te hebben van hoe je die doelen wilt behalen. Dit zal enkel aan belang winnen. Luc De Muynck van Moore Belgium geeft jullie in dit filmpje 4 tips om zeker rekening mee te houden bij het opstellen van een sterk strategisch post-corona plan. Hier alvast een tipje van de sluier:

  1. Het aftoetsen van je strategisch plan zal meermaals moeten gebeuren om mee te zijn met de huidige verandering. Zorg dat je snel kan bijsturen.
  2. Vergeet niet om je mensen mee te nemen in het verhaal van verandering. Zij zijn degene die je plannen uiteindelijk zullen moeten uitvoeren, dus je hebt hen liefst al van in het begin aan boord.
  3. Data wordt steeds belangrijker om de juiste beslissingen te maken. Zorg dat je deze hebt, dat je die gemakkelijk in kennis kan transformeren en ook predictief kan gebruiken.
  4. Kies er voor om je te focussen op je belangrijkste klanten, namelijk de klanten met de grootste waarde. Scherp je product of dienst zo veel mogelijk aan zodat je deze klanten het beste bereikt.
  • Next PostVerbinding vinden met je klanten