Drie experts geven jullie hun tips om je externe communicatie een boost te geven. Iets waar ze het allemaal over eens zijn: probeer betekenisvolle relaties met je klanten te onderhouden door na te denken hoe jij hen kan helpen in deze bizarre periode. Als jij je klanten nu niet vergeet, dan vergeten zij jou ook niet wanneer de economie terug begint te draaien!
Yoav Nir – The Skein Company
Blijf je communicatie met klanten onderhouden, ook via telefoon en via e-mail. Kijk waar je hen kan helpen en geef welgemeend advies. Luister naar hoe de situatie er voor hen momenteel uitziet, en ga er niet van uit dat je alles al weet.
Elke Van Parys – Heydays”
Het is enorm belangrijk om op een consistente en betekenisvolle manier te blijven communiceren. Toon jezelf als expert binnen een bepaalde niche, en probeer vanuit jouw specifiek vakdomein je klanten dingen bij te brengen.
Elke past dit zelf ook toe vanuit haar expertise. Zo gaf ze de voorbije weken gratis training over het opzetten van een eigen youtubekanaal, zelf podcasts maken, presenteren voor de camera en het geven van webinars.
Benieuwd? Bekijk zeker eens haar Youtubekanaal
Herman Janssens – Brein en Branie
Ook Herman Janssens geeft een aantal duidelijke tips om de relatie met je klanten goed te onderhouden.
- Manage de toeloop door op afspraak te werken, of communiceer heel duidelijk welke maatregelen jij neemt om de veiligheid van je klanten te bewaken.
- Wees solidair en stel die grote kortingen nog even uit!
- Nu helpen zorgt voor goodwill achteraf. Denk dus na hoe jij als organisatie iets kan bijdragen.
- Deel je kennis gratis in een webinar.
- Zet in op de community rond je merk.
- Mensen willen ONLINE kunnen kopen. Zorg dat het kan!
Ook Herman wil zijn tips graag in de praktijk omzetten en jullie persoonlijk helpen bij jullie communicatie. Ben je geïnteresseerd in een gratis half uur videocall waarbij je geholpen wordt in jouw marketingstrategie in deze bizarre tijden? Boek dan een afspraak via deze link