Wist je dat appelsap dat met stikstof werd verpakt, helderder is? Dat België meer dan 1500 biermerken kent? Dat Oost-Vlaanderen de heimat is van de vlaai? Dat we per persoon gemiddeld elk jaar 5 kg koffiebonen verbruiken, en dat dit gelijk staat met 2 koffiestruiken?
Culinair Oost-Vlaanderen herbergt een schatkist aan de lekkerste verhalen en verrassendste weetjes.
Proef van al wat je moet weten over ‘Eten om nooit te vergeten’. Van aloude keukengeheimen tot historisch flessengeluk, authentiek en overheerlijk Oost-Vlaams erfgoed, stuk voor stuk.
Vakkennis, traditie en ambacht geven aan onze lokale producten een eigenzinnig en eerlijk verhaal. Het ontstaan, het gebruik en de evolutie van de Oost-Vlaamse hoeve- en streekproducten komen via deze campagne in beeld. De verhalen – van de producent, over de traditie, tot het product – werden gedocumenteerd.
De campagne omvat een rijk gevulde en in het oog springende website waarbij we de lokale producten beter leren kennen, alsook wat de tijd met de smaak en textuur teweeg heeft gebracht. We besteden aandacht aan de geschiedenis van lokale producten, de tradities en gebruiken, verschillende verhalen doorspekt met anekdotes en recepten, door middel van schitterende beelden, social media en tv-spots. Streekproducten zijn hip en hebben in de huidige culinaire wereld een plaats, zij het met een moderne touch.
Eten en drinken hebben in Oost-Vlaanderen een uitzonderlijk rijke geschiedenis. Net deze traditie moeten we koesteren. We mogen best wat meer trots zijn op onze lokale producten.
Ontdek 'Eten om nooit te vergeten'