25/11/2021 09:30  -  25/11/2021 16:30

bOOST: Social Media Day

Hoe profileer ik me online?

Iedereen zit op sociale media. Door het grote bereik, de deelbaarheid van content, doelgerichte adverteermogelijkheden en de opties om een band met je doelpubliek te creëren zijn social media een vast onderdeel geworden in het marketingplan van élk bedrijf. 

Misschien heb jij al verschillende stappen gezet om social media op starten? Dan weet je ook dat dit vaak een zeer tijdsrovend klusje kan zijn. Niet iedereen  heeft de luxe om een social media manager aan te nemen.

Tijdens Social Media Day:

  • leer je op één dag tijd wat er allemaal mogelijk is op social media.
  • leer je wat nuttig is voor jouw organisatie, en hoe je dat zelf kan gaan uitvoeren.
  • gaan we praktisch aan de slag met onze smartphone en met de verschillende applicaties.

Alle lesgevers hebben bakken ervaring met social media en leren je alles wat je nodig hebt, om zelf aan de slag te gaan, in workshops van telkens 1,5u. 

Deze workshopdag is voor organisaties die hun social media willen opfrissen, en graag concrete tips en tricks willen. Je kan 3 keer kiezen uit 3 verschillende workshops. Zo maak je de workshopdag zo persoonlijk mogelijk. 

Schrijf je in

Dagplanning

9u30-10u30: Inleidende sessie: Hoe ziet het landschap van social media er tegenwoordig uit?

10u30-10u45: Voorstellen workshops en sprekers

10u45 – 12u30
Keuze uit 3 thema’s 

  • Storytelling: maak content met een sterk verhaal
  • Meer resultaat halen uit je Facebookpagina
  • Hoe presenteer je jezelf en je organisatie op LinkedIn

Storytelling: maak content met een sterk verhaal

Moet content op sociale media altijd snel, eenvoudig en kort zijn? Niet noodzakelijk. Als je een goed verhaal vertelt, dan nemen je volgers daar echt wel de tijd voor. En zo maak je met jouw zaak of organisatie het verschil. Maar waar vind je die verhalen? En hoe werk je ze goed uit?

Na deze workshop:

  • Zit je hoofd boordevol ideeën om de verhalen uit jouw organisatie vorm te geven.
  • Leer je hoe je aan digitale storytelling doet met passie en gedrevenheid.

Meer resultaat halen uit je Facebookpagina

Facebook is en blijft een heel krachtig sociaal medium met een breed bereik. Meer dan 75% van de Vlamingen is erop actief. Deze opleiding is ideaal als je al even een Facebookpagina beheert, maar strategischer en tactischer te werk wil gaan. Met tips en inspiratie tillen we je communicatie naar een hoger niveau.

Wat kunnen we leren uit de successen van andere organisaties? Waarom is een goede Facebookpost meer dan louter een tekst, foto of link? Samen bekijken we ook de mogelijkheden en troeven van onder andere groepen, Messenger en (live)video’s. Als je het gevoel hebt dat je Facebookcommunicatie vastgeroest is, is dit het moment om je werk weer op te blinken!

Na deze workshop:

  • Ben je weer helemaal mee met de recentste updates van Facebook.
  • Weet je dat er véél meer in een statusupdate zit dan je denkt.
  • Ken je het potentieel van onder andere groepen, video’s, vacatures.
  • Krijgt je Facebookcommunicatie een frisse update!

Hoe presenteer je jezelf en je organisatie op LinkedIn

Wist je dat meer dan 3 miljoen Belgen een profiel hebben op LinkedIn? Het netwerk staat daarmee op de 4de plaats van meest gebruikte netwerken. En netwerken, daar gaat het om! LinkedIn is veel meer dan een rekruteringskanaal. Het is hét netwerkkanaal bij uitstek om jouw organisatie en jezelf online te profileren.

Na deze workshop:

  • Ken je de waaier aan mogelijkheden op LinkedIn. 
  • Ken je aantal nieuwe trucjes om jouw profiel te optimaliseren.
  • Kan je je bedrijfspagina verder optimaliseren.

13u-14u30
Keuze uit 3 thema’s

  • Reels voor Instagram, zo maak je ze zelf
  • smartphonefotografie 
  • Wat influencers kunnen betekenen voor jouw merk

Reels voor Instagram, zo maak je ze zelf

Een goed jaar geleden lanceerde Instagram met ‘Reels’ haar eigen versie van TikTok. Sindsdien kun je je op Instagram nóg creatiever gaan uitleven. Nog niet helemaal mee? Geen probleem! Leen Veldeman zet je op weg en leert je hoe je een idee omzet in een scenario en een afgewerkt filmpje op Reels. Je krijgt tips over het formaat, de lengte en de opbouw van je Reels. 

Na deze workshop:

  • Weet je wat Reels zijn.
  • Kun je je ideeën omzetten tot uitgewerkte filmpjes.
  • Kun je Reels strategisch inzetten in je communicatie.

Smartphonefotografie

Hoe goed je content is op social media, wordt vaak bepaald door de foto’s of filmpjes die je eraan toevoegt. En daarvoor hoef je niet per se de meest fancy camera te hebben! Tijdens deze workshop ga je zelf op pad met tips van onze lesgever om je fotografieskills te verbeteren. Je leert hoe je knappe foto’s maakt met je smartphone, en hoe je de beelden daarna gemakkelijk kan bewerken zodat je ze meteen kan delen op social media.

Na deze workshop: 

  • Ken je de basisbeginselen van fotografie (kadrering, perspectief, scherptediepte,…).
  • Kun je foto’s bewerken met je smartphone.
  • Ken je de juiste afmetingen voor elk sociaal netwerk.

Wat influencers kunnen betekenen voor jouw merk

Geen social media meer zonder de influencers van deze tijd! Maar wist je dat niet alleen de Coca-Cola’s en Lays van deze wereld influencers inzetten om hun producten in de kijker te zetten? Meer en meer bedrijven en kmo’s zien het voordeel in van het samenwerken met influencers om doelgroepen te bereiken die ze via hun eigen kanalen moeilijk kunnen benaderen. 

Wil jij voor jouw bedrijf ook influencers inzetten, maar weet je niet hoe hieraan te beginnen? Wij delen met plezier onze kennis en ervaring tijdens deze workshop! 

Tijdens deze workshop: 

  • Gaan we in op de Influencer Marketing regels in België.
  • Ontdek je voor welke doelstellingen je influencers kunt inzetten,
  • en krijg je heel wat praktische tips en inspiratie voorgeschoteld.

14u45-16u15
Keuze uit 3 thema’s

  • Iedereen kan designen: Canva voor dummies
  • Share! Like! Win! Zet de perfecte winactie op
  • Creatieve concepten bedenken voor facebook & instagram

Iedereen kan designen: Canva voor dummies

Ook soms zo jaloers op de mooie visuals van andere kmo’s op social media? Wil je graag ook snel en gemakkelijk visueel materiaal kunnen ontwerpen? Dan is deze workshop zeker iets voor jou!

Maak op een eenvoudige manier mooie en creatieve grafische documenten en ontwerpen. Van moodboards, uitnodigingen, posters, presentaties en flyers tot Facebookomslagen, Instastories en andere beelden om op sociale media te gebruiken – je ontwerpt het allemaal met het gratis online programma Canva.

Tijdens deze workshop: 

  • Leer je hoe de gemakkelijke gebruikersinterface van Canva eruitziet.
  • Start je met de basishandelingen in deze grafische ontwerptool en app.

Share! Like! Win! Zet de perfecte winactie op

Bij influencers is het bijna dagelijkse kost: ‘Like deze post en win’, ‘Tag 5 vrienden en maak kans op een prijs’… Maar hebben zo’n acties eigenlijk zin? En waar moet je op letten als je er zelf een wilt opzetten voor jouw organisatie? 

Onze communicatietrainer Christophe Toye doet geregeld winacties met zijn online webshop Fairplace.be. Hij vertelt je in deze sessie wat wettelijk wel en niet mag. Welk effect heeft het op het algoritme van Facebook? En uiteraard passeren er ook heel veel voorbeelden, ideeën en concrete tips de revue. 

Na deze workshop:

  • Weet je hoe je een winactie opzet die wettelijk in orde is.
  • Weet je wat het mogelijke effect van een winactie op sociale media is.
  • Kun je creatieve winacties opzetten die een meerwaarde zijn voor je organisatie.

Creatieve concepten bedenken voor social media

Elke week opnieuw scoren op Facebook of Instagram is niet altijd gemakkelijk. Vaak kom je niet veel verder dan een sfeerfoto of een link naar je website delen. In deze praktische workshop krijg je goede voorbeelden en leer je stap voor stap hoe je op een meer creatieve manier posts voor sociale media maakt.

De uitvoering zelf is iets voor thuis, maar een pak concepten uitwerken doe je wel al tijdens deze sessie.

Na deze workshop:

  • Leer je verder denken dan de klassieke foto of link delen op je sociale media.
  • Heb je inzicht in hoe een creatieve post meer interactie kan uitlokken.
  • Ken je de beginselen van storytelling.
  • Leer je een heleboel nieuwe tools en apps om creatieve posts mee te maken.

Praktisch

Datum
donderdag 25 november 2021 van 09.00u tot 16.30u

Prijs

Al deze kennis en ervaringen worden je aangeboden voor slechts €150 (excl btw). Lunch inbegrepen. Schrijf je snel in om er zeker van te zijn dat je de workshop van jouw keuze kan volgen.

Locatie
Foodies Arena Gent
Paul Fredericqstraat 30, 9000 Gent 

Sprekers

 

Foto Leen Veldeman

Leen Veldeman

I Like Media

foto spreker Christophe Toye

Christophe Toye

I Like Media

Schrijf je in

 

Naam*
Facturatieadres*
Workshopsessie 1 (10u45 – 12u30): Keuze uit 3 thema’s
Workshopsessie 2 (13u-14u30): Keuze uit 3 thema’s
Workshopsessie 3 (14u45-16u15): Keuze uit 3 thema’s

Meer bOOST sessies