management bootcamp
  05/11/2020 17:00  -  26/11/2020 19:00

Marketing

– Dit evenement is afgelopen –

Marketing is onmisbaar, zowel in profit als in social profit omgevingen. Het helpt je om meer resultaat te halen door je merk succesvol in de kijker te zetten. Zo verstevig je je concurrentiepositie. Duidelijke strategische doelen leiden je naar meer omzet en tevreden klanten.

In dit bootcamp komt volgende aan bod:

  • bepaal je welke doelgroepen voor jou het interessantst zijn en hoe je deze kan bereiken.
  • je leert om jezelf online en offline te profileren als expert en hoe je ervoor zorgt dat je organisatie onthouden wordt.
  • we gaan ook dieper in op digitale marketing en de kracht van online aanwezigheid.

Prijs van deze module bedraagt 150 euro excl. btw

Schrijf je in
brainstormen marketingstrategie postets

Programma

5/11/2020 17u-19u (Digitiaal)
Merkstrategie – Herman Janssens

  • Doelgroepen bepalen
  • Verschillende aspecten van branding en beeldgebruik
  • Het nut van de meetbaarheid van je marketingcommunicatiedoelstellingen

26/11/2020 9u30-16u30 (Digitaal)

Op deze workshopdag kies je 2 van 4 verschillende sessies rond het thema digitale marketing.

voormiddag
optie 1 – Beter scoren in Google (Leen Veldeman)
optie 2 – Lanceer je bedrijf op Instagram (Brecht Vanderstraeten)

namiddag
optie 1 – Jouw nieuwsbrief doorgelicht (Kristof D’hanens)
optie 2 – Meer halen uit je Facebookpagina (Brecht Vanderstraeten)

12/11/2020 16u-19u (Digitiaal)
Digitale storytelling – Petra Beeckx

  • Hoe maak je als organisatie verhalen waarin mensen zich herkennen?
  • Hoe bouw je aan één sterk marketingverhaal dat jezelf en je klanten richting geeft?

Beter scoren in Google

  • Richt je website op zoekmachines en krijg meer bezoekers op je website die langer blijven hangen
  • Aan de hand van een handige checklist bekijken we stap voor stap hoe het met jouw website gesteld is en we passen meteen aan wat aangepast kan worden

Lanceer je bedrijf op Instagram 

  • Instagram heeft meer dan 1 miljard actieve gebruikers en is één van de snelst groeiende sociale netwerken van het moment
  • Ook voor jouw organisatie of bedrijf biedt deze app om foto’s en video’s te bewerken en te delen heel wat mogelijkheden.

29/10/2020 18u30 – 22u (Digitaal)
Personal branding – Phebe D’hondt

  • Dankzij personal branding laat je jouw doelgroep weten waar jij voor staat, breng je jouw unieke meerwaarde naar buiten en kan je jezelf online offline in de markt zetten.
  • Hoe profileer je jezelf online en offline als expert en hoe zorg je ervoor dat je onthouden wordt.

Jouw nieuwsbrief doorgelicht

  • Hoe scoor je met je digitale nieuwsbrief in de inbox van je doelpubliek?
  • Checklist voor goede digitale nieuwsbrieven: jouw nieuwsbrief onder de loep + directe feedback

Meer halen uit je Facebookpagina 

  • Hoe werkt het algoritme van Facebook en hoe spring je daar op een creatieve manier mee om op de pagina van je bedrijf of organisatie.
  • Maak doeltreffende posts en stel een efficiënte contentplanning op.

Docenten

Foto Herman Janssens

Herman Janssens

Brein en Branie

Herman Janssens is zaakvoerder van ‘Brein en Branie’. Vanuit zijn liefde voor het ondernemerschap zoekt hij naar een passend verdienmodel voor profit en social profit.
Foto Leen Veldeman

Leen Veldeman

I Like Media

Leen Veldeman (I Like Media) is freelance digital marketing consultant en communicatietrainer bij I Like Media. Via dit collectief geeft ze workshops over o.a. social media (advertising), SEO en smartphonefotografie. Hierbij begeleidt ze ook ondernemingen met een coachingstraject omtrent het opzetten van een digitale marketingstrategie. Zo gaf ze al workshops bij Stad Antwerpen, Unizo, Universiteit Antwerpen, UGent en enkele KMO’s.
Naast het begeleiden van eigen klanten, is Leen trainer bij het Google Digitaal Atelier en geeft ze les bij Syntra. Voordien werkte ze onder andere op de marketingafdeling bij De Standaard en als PR-verantwoordelijke aan de Universiteit Gent.
Foto Petra Beeckx

Petra Beeckx

Chase Creative

Petra Beeckx is schrijver van (web)teksten, reportages, luisterstukken. Ze heeft 15 jaar ervaring in communicatie en marketing voor zowel bedrijven, onderwijs als NGO’s. In samenwerking met social storytelling agency Chase Creative krijgt de liefde voor verhalen nu vorm in podcast, creatie en workshops rond brand storytelling voor o.a. Voka, ING en Artevelde Hogeschool.
Foto Kristof Dhanens

Kristof D’hanens

I Like Media

Kristof D’hanens (I Like Media) studeerde Germaanse Talen en Meertalige Bedrijfscommunicatie en werkte 10 jaar als communicatieverantwoordelijke bij Mediaraven. Sinds 2017 is hij freelance communicatietrainer bij I Like Media. Daar begeleidt hij opleidingen over sociale media, contentstrategie, smartphonefotografie, webschrijven… Hij werkte o.a. voor Provincie West-Vlaanderen, Gemeente Sint-Gillis-Waas, Havencentrum,…
Als grote liefhebber van mailings en nieuwsbrieven, schreef hij in 2018 het Inspiratieboek Digitale Nieuwsbrieven, uitgegeven bij Politeia.
foto Phebe Dhondt

Phebe D’hondt

Personal branding

Phebe D’hondt helpt ondernemers met hun personal branding. Ze gaat samen met hen op zoek naar hun persoonlijk merk: waarvoor willen ze staan, waar willen ze naartoe, wat is hun doelgroep, hoe bereiken ze die en hoe profileren ze zichzelf als expert?
Foto Brecht Vanderstraeten

Brecht Vanderstraeten

I Like Media

Brecht Vanderstraeten (I Like Media) begon zijn carrière als Digitaal Strateeg bij Gentse reclamebureaus. Allround contentstrategie en sociale media waren daarbij de rode draad. Sinds 2018 geeft hij via I Like Media workshops en coaching bij onder meer Stad Antwerpen, Unizo en 11.11.11. Naast de adviserende en begeleidende rol bij I Like Media, doet Brecht ook uitvoerend freelancewerk. In zijn portfolio zit onder andere copywriting en social media management.
Samen met collega-freelancer Kristof D’hanens schreef hij in 2020 het boek Scoren met Creatieve Content op Sociale Media, uitgegeven bij Politeia.

Geef een boost aan je marketingsvaardigheden!

Schrijf je in voor dit bootcamp Marketing

Schrijf je in