Pieter Heyerick, zaakvoerder van Heyerick getuigt over de heropening van de winkel en hoe zij omgaan met de coronamaatregelen. Ook staat hij stil bij wat deze crisis hen als bedrijf leerde.

Welke maatregelen hebben jullie genomen in de winkel?

We hebben veel verschillende maatregelen genomen om zowel de veiligheid voor ons personeel als onze klanten te garanderen: er is signalisatie geplaatst in de winkel met vraag om afstand te houden. De kassa’s zijn afgeschermd met plexiglas en er zijn vloerstickers geplaatst in de wachtrij aan de kassa om de afstand van 1,5m te respecteren. We hebben handschoenen & maskers beschikbaar voor het personeel. Bij het binnenkomen moet de klant handen reinigen met desinfectiegel en we maken gebruik van desinfectiedoekjes om karren en mandjes te ontsmetten na elk klantenbezoek. Onze koffiehoek hebben we afgesloten.

Tenslotte hebben we een NIEUWE afhaalcontainer geplaatst buiten die 24/24 gebruikt kan worden om bestellingen af te halen.

Hoe ervaren jullie klanten en medewerkers deze maatregelen? 

Er zijn nog geen klachten van de klant uit. Het werkt alleen allemaal wat omslachtiger, maar dat gaat best. Vaak dienen we de klant attent te maken op het bewaren van afstand en gebruiken van de desinfectiegel.

Wat is het grootste effect dat deze periode op jullie als organisatie gehad heeft? 

Uiteraard hebben we een groot omzetverlies, maar dat is ondertussen deels gecompenseerd door de meerverkoop van persoonlijke beschermingsmiddelen gerelateerd aan Covid-19. Daarnaast hebben we ons opendeur-event met veel spijt in het hart moeten annuleren.

Deze coronacrisis brengt ons terug naar de essentie, er blijft weinig ruimte over voor nevenprojecten.

Wat hebben jullie geleerd uit deze crisis? / Als er iets is dat jullie uit deze uitdagende periode willen meenemen, wat is dat dan? 

Het tij kan snel keren en deze crisis duidt ons op het belang van onze webshop. We zijn heel blij dat we die hebben. Daarnaast zijn we ons ook bewust geworden van het belang van de optimalisatie van die webshop en de logistieke flow die een drukke webshop met zich meebrengt.

Daarnaast doet het ons het huidige werkregime kritischer bekijken en ervaren we dat zaken soms efficiënter geregeld kunnen worden. Zo ontdekten we ook de voor- en nadelen van thuiswerk. Een groot voordeel is bijvoorbeeld het tele-vergaderen met externen. Dat zal een blijver zijn, zo sparen we verre verplaatsingen uit!

  • Next PostWaarom moet ik communiceren met mijn medewerkers?